Prosím, z jakého důvodu se nám zvýšily náklady na materiál a opravy, když jsme kupovali méně surovin než minulé období?
cena sur. A... cena sur. B...nákup sur.A ....nákup sur.B ....náklady na mat.+opravy
Report 1...32,72..............51,32............4010ks...........1863ks............198 305
Report 2...32,65..............52,25...........3500ks............1750ks............241 449
Děkujeme.
Náklady na materiál a opravy
- Účastník simulace
- President
- Příspěvky: 152
- Registrován: stř 20. led 2016 11:33:22
Re: Náklady na materiál a opravy
Menší nákup surovin nehraje ve výkazu zisků a ztrát žádnou roli, není to zisk ani ztráta. Nákup surovin je totiž pouze směna jedné hodnoty (finanční hotovosti) za její ekvivalent v podobě suroviny. Hodnota zůstane zachována, protože surovina je oceněna nějakou hodnotou, která je přibližně odpovídající hodnotě nákupní.
Položka Náklady na materiál a opravy se skládá z:
Položka Náklady na materiál a opravy se skládá z:
- spotřebovaných zásob
- rozdílu v přecenění zásob
Tato položka vzroste tedy tehdy, pokud vzrostou výše jmenované podpoložky. - Spotřebované zásoby se ovšem dále dělí na:
- >> spotřebované zásoby surovin: pokud zvýšíte objem výroby, zvýší se též množství potřebné suroviny, kterou jste spotřebovali - rostou náklady.
- >> spotřebované zásoby hotové výroby: pokud máte hodně skladových zásob hotových výrobků, které vyprodáte, rovněž se snižuje hodnota zásob o tyto výrobky - náklady rostou.
- rozdíl v přecenění zásob se dále dělí na:
- >> přecenění zásob surovin: podle tržní ceny surovin platné pro aktuální čtvrtletí (v ESIM tuto cenu ovšem naleznete vždy v předchozím reportu, než v kterém je za tuto cenu provedeno ocenění. Když cena mezi předminulým a minulým reportem klesala, pak klesne i hodnota každé jednotkové suroviny na skladě. Náklady rostou.
- >> přecenění zásob hotové výroby: podle tržních cen, za které se prodávají výrobky na trhu, to se týká jednak vás a ostatních 3 firem se kterými soupeříte, ale dále také další konkurence, která není přímo známa, ale která rovněž působí na trhu. Když např. některá ze soupeřících firem výrazně sníží prodejní cenu zboží, tak ocenění jednotkové zásoby výrobků klesne a firmě vznikají další náklady.