Stránka 1 z 1

Reklama - dodržení marketingových slibů

Napsal: pon 03. úno 2014 11:37:00
od Účastník simulace
V posledním odstavci manuálu je: "Pro zlepšení poptávky po svých výrobcích firma se firma může rozhodnout rozpočet na reklamu každé čtvrtletí navýšit o zvolenou částku. Pokud však firma realizuje větší reklamní kampaň a nedodá na trh odpovídající počet
výrobků, zákazníci jsou zklamáni a kampaň má spíše negativní vliv pro delší časový horizont."

Nepochopili jsme výraz "odpovídající počet výrobků". Já osobně to chápu tak, že když dám do reklamy velkou částku, bude reklama intenzivní a každý bude výrobek chtít, ale když jich přitom vyrobím málo, tak neuspokojím jejich poptávku vybudovanou tou reklamou.

Ovšem kolega nechápe, podle jakého vodítka posuzovat, jaká částka je ještě malá reklama a jaká částka už větší. Napadlo nás, že to se dá zase odvodit z minulých reportů výpočtem z toho, kolik jsme utratili za reklamu, kolik jsme vyrobili výrobků a jaký o ně byl zájem, tak se v tom chceme případně jen ujistit.

Re: Reklama - dodržení marketingových slibů

Napsal: pon 03. úno 2014 11:40:00
od Uranius
Odpovídajícím počtem výrobků je myšleno, že nesmíte mít prázdný obchod, zákazník musí vždy dostat svůj výrobek, které žádá. Pokud máte nedostatečné skladové zásoby (z minulosti nebo v rámci aktuální výroby), pak prudké zvyšování reklamy zákazníky „naštve“, protože se nalákají na reklamu a pak nebude co kupovat. A reklama tak může být kontraproduktivní, zákazníky spíše do budoucna odradí.

Váš kolega nemusí v tomto směru složitě pátrat po nějaké optimální hladině reklamy, zákazníci jsou prostě nespokojení, pokud v obchodě nedostanou žádaný produkt a postupně opouštějí vaši značku. Větší reklama v době nedostatečné produkce toto „naštvání“ ještě urychluje.

Tak jako v reálu by Vám jistě vadilo, kdyby Tesco každých 14 dní v letácích nabízelo vámi žádané levné brambory, ale přitom půl roku byste je tam vůbec nedostala, byly by vyprodané. Takže si hlídejte ať máte výrobky, pokud na ně děláte nějakou reklamní kampaň.